Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Job

• Sietse 45

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik sta toch oprecht achter deze door mij

> > geplaatste tekst.

>

> Maar het blijft jatten! En deze gejatte tekst is

> geschreven in abominabel slecht Nederlands.

> Gebod acht is het toch: Gij zult niet stelen?

klopt:

en dan komt, Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

Heel belangrijk ook voor Sammie.

• Marjorie

Lijkt mij ook, voor iedereen trouwens :)

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Over innerlijke motieven gesproken … Het zijn

> juist de gelovigen die hun wereldbeeld op

> subjectieve motieven baseren. Vandaar ook dat er

> zovele geloofjes en subgeloofjes zijn. Maar er is

> maar één objectieve wetenschap. De

> zwaartekrachtformule in Japan is dezelfde als in

> Jemen.

>

> Wetenschappelijk gezien is het grote quatsch om

> de verklaring van alles God te noemen. Ten eerste

> kunnen we altijd nog dieper onderzoeken en ten

> tweede is God een ongedefinieerde en dus

> betekenisloze term.

>

> En ja, fanatieke gelovigen missen de intellectuele

> moed hun creationisme op te geven voor het

> objectieve evolutionisme (waarvoor ik elders drie

> op genetica gegronde bewijzen heb gegeven.).

Er zijn twee soorten mensen…

De eerste soort zijn diegenen die bereid zijn de waarheid te aanvaarden, zoals ze is. Zij hebben de moed om de gevolgen van de waarheid onder ogen te zien. Ze durven eerlijk te zijn met zichzelf en met anderen.

Zelfs als dat betekent dat de enige redelijke verklaring voor het ontstaan van alle leven, het bestaan van een almachtige, ontzettend verstandige God is. Als dat de meest logische, meest verstandige, meest wetenschappelijk gefundeerde verklaring is voor de feiten die er zijn, dan onderwerpen ze zich aan deze werkelijkheid.

Ze kiezen voor waarheid,

wat de gevolgen ervan ook zijn.

De tweede soort zijn de mensen die hun eigen verzinsels geloven en die niet in staat zijn om feiten aan te nemen zoals ze zijn. Deze mensen leven vanuit innerlijke motieven, die hun interpretatie van de werkelijkheid sterk beinvloeden.

Zij zijn niet bereid zich neer te leggen bij zelfs de meest voor de hand liggende feiten, als deze tegen hun eigen denkbeelden indruisen.

Ze leven in een leugen,

die ze vaak zelf geloven.

• samuel

Wil je debateren dat je je overdonderd voelt door Eliyahu, dan ben je tenminste eerlijk.

• Sietse 45

Je hebt ook een soort die alleen geloven in hun eigen IK

en dat zijn in de regel de meest slechte menselijke eigenschappen.

Of zie ik dat verkeerd Sammie.

slaapse met je kleine duveltje.X(

• Marjorie

Sam: "Er zijn twee soorten mensen…

De eerste soort zijn diegenen die bereid zijn de waarheid te aanvaarden, zoals ze is. Zij hebben de moed om de gevolgen van de waarheid onder ogen te zien. Ze durven eerlijk te zijn met zichzelf en met anderen.

Zelfs als dat betekent dat de enige redelijke verklaring voor het ontstaan van alle leven, het bestaan van een almachtige, ontzettend verstandige God is. Als dat de meest logische, meest verstandige, meest wetenschappelijk gefundeerde verklaring is voor de feiten die er zijn, dan onderwerpen ze zich aan deze werkelijkheid.

Ze kiezen voor waarheid,

wat de gevolgen ervan ook zijn.

De tweede soort zijn de mensen die hun eigen verzinsels geloven en die niet in staat zijn om feiten aan te nemen zoals ze zijn. Deze mensen leven vanuit innerlijke motieven, die hun interpretatie van de werkelijkheid sterk beinvloeden.

Zij zijn niet bereid zich neer te leggen bij zelfs de meest voor de hand liggende feiten, als deze tegen hun eigen denkbeelden indruisen.

Ze leven in een leugen,

die ze vaak zelf geloven.

Moi(ik): je herhaalt schaamteloos een vreselijk stuk tekst. Vreselijk qua Nederlands en bovendien gejat.

Dat de schellen ooit van je ogen mogen vallen. Maar dit zal wel een ijdele hoop zijn.

Ben jij Manuel?

• samuel

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> Sam: "Er zijn twee soorten mensen…

>

> De eerste soort zijn diegenen die bereid zijn de

> waarheid te aanvaarden, zoals ze is. Zij hebben de

> moed om de gevolgen van de waarheid onder ogen te

> zien. Ze durven eerlijk te zijn met zichzelf en

> met anderen.

>

> Zelfs als dat betekent dat de enige redelijke

> verklaring voor het ontstaan van alle leven, het

> bestaan van een almachtige, ontzettend verstandige

> God is. Als dat de meest logische, meest

> verstandige, meest wetenschappelijk gefundeerde

> verklaring is voor de feiten die er zijn, dan

> onderwerpen ze zich aan deze werkelijkheid.

>

> Ze kiezen voor waarheid,

> wat de gevolgen ervan ook zijn.

>

> De tweede soort zijn de mensen die hun eigen

> verzinsels geloven en die niet in staat zijn om

> feiten aan te nemen zoals ze zijn. Deze mensen

> leven vanuit innerlijke motieven, die hun

> interpretatie van de werkelijkheid sterk

> beinvloeden.

>

> Zij zijn niet bereid zich neer te leggen bij zelfs

> de meest voor de hand liggende feiten, als deze

> tegen hun eigen denkbeelden indruisen.

>

> Ze leven in een leugen,

> die ze vaak zelf geloven.

>

> Moi(ik): je herhaalt schaamteloos een vreselijk

> stuk tekst. Vreselijk qua Nederlands en bovendien

> gejat.

> Dat de schellen ooit van je ogen mogen vallen.

> Maar dit zal wel een ijdele hoop zijn.

>

> Ben jij Manuel?

Marjorie Creo que no puedo recordar que me había invitado a participar en este debate.

Funeral maestro de escuela que pasar el rato en otra parte.

Manuel y yo no soy esa, que ya ha pedido.

• Frederik D

Probeer je nu jezelf te overdonderen?

Probeer je weer te treiteren?

Wanneer ontwikkel je een intellectueel geweten en aanvaard je nederig de bewijzen voor de evolutie?

• samuel

Ik wist niet dat je het als treiteren ervaart PS.

Het is niet anders dan wat jij doet, maar ik denk dat je de boodschap wel hebt begrepen.

God is zo goed dat hij iemand een tekst laat schrijven die weer door een ander gebruikt kan worden als antwoord en verwijzing.

Wij beiden weten dat jij mij nooit kan overtuigen PS, en degene die jou kan overtuigen ben jij zelf.

Als je echt naar de bewijzen kijkt kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat er een schepper is, en die schepper is God en dat je alleen door Zijn zoon Jezus Christus tot Hem komt.

Neem Jezus aan als je persoonlijke Heer en verlosser Freddie, en leer God de Vader kennen en wat een waarachtige God en schepper Hij is.

• Sietse 45

FRYSKE BIBEL

Bibel, dat is de hiele Hillige Skrift bifetsjende al de Kanonike boeken fen it Alde en Nije Testamint

Wij binne Kristenen en meitsje diel út fan de Wrâldmeanskip. Us bestean giet werom oan't bibelske tyden. Minsken foarmje yn Nederlân meiinoar de tsjerken.Neist de doop op belidenis stie en stiet de sneinske ûnderlinge “ fermaning ” op grûn fan de Bibel yn de tsjerketsjinst sintraal.

Holyhome.nl in internet-plak foar de jongerein én âlderein, online mienskip yn it leauwen. Wy nimme yn de Wrâld in eigen plak yn mei ús klam lizzen op: selsstannige ûntjouwing fan it leauwen dat liede moat ta in persoanlike belidenis, doop en it dielnimmen oan it Hillich Jûnsmiel, sykjend nei lieding fan de Hillige Geast. It sizzenskip dat wy God, yn Kristus, oer ús libben takenne wolle.

Fan wêzenlik belang achtsje wy foar de minsken: It bestudearjen fan de bibel en de oare tradysje, útgeande fan it evangeelje fan God fan Israel, dy ‘t Him mei minsken ferbynt. De tsjinst fan minsken oan elkoar en oan de wrâld dy’t hongert nei rjochtfeardichheid. Oantreklike oertinkingen wêryn ús leauwen yn in eigentiidske wize ferwurde, útbylden en belibbe wurdt. De opdracht om nei bûten ta, yn dieden en wurd te tsjûgen fan de hope dy ‘t yn ús is.Dêrom wolle wy iepen stean foar harren dy’t sykje nei beskutting, nei sinjouwing, nei hope, treast en bemoediging, sawol yn de tsjerken as der bûten, troch pastoraat, diakonaat en sinding. Wurkje oan de tarissing fan minsken. Ynvestearje yn opfiede yn it leauwen fan bern yn en bûten de tsjerken. Ynformaasje beskikber stelle oer de Bibel, sawol lâns de fertroude paden as ek fia de nije mooglikheden.

Loovje God yn 't hillichdom!

Rop syn nammen oeral om,

heger as it firmamint,

fierder as de sinne rint.

Al wat libben hat op ierde,

loovje Him yn syn hielal

foar syn wûnders sûnder tal,

foar syn goddelike dieden.

Rammehoarn mei sterke stim,

harp en siter, loovje Him.

Lit de wrâld yn wille wei

sjonge_en dûnsje troch de dei