Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oermoeder leefde 6000 jaar geleden

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja, Elia, ik constateer slechts feiten. Net zoals

> ik gister constateerde dat je zat te liegen

Bs'd

Iedereen waar jij het niet mee eens bent is een leugenaar.

Denk je dat iemand dat “Leugenaar!” gejank van jouw nog serieus neemt?

• Frederik D

‘using the new clock,

—————

De tijdmachine van professor Barabas is zuivere wetenschap vergeleken met de tijdsversneller van de jonge-aardecreationisten.

Wanneer komt het artikel in Science of een soortgelijk ts? En wanneer ontvangen de schrijvers de Nobel-prijs?

Zelfs oude-aardecreationisten nemen grote afstand van jouw soort onzin.

En zou het NRCH van de week nog berichten over die “grote wetenschappelijke doorbraak”?

Als creationisten gaan rekenen, neem dan ogenblikkelijk je medicijn tegen de slappe bulderende lach.

• Eliyahu

Bs'd

Blijf jij nou gewoon maar geloven in je kikker die in een prins veranderde.

• Frederik D

Ja, hoor.

Ik ben het met Theo vaak oneens. En ook met Douce bijvoorbeeld. Maar zij liegen niet opzettelijk.

Maar ik heb Elia gister op opzettelijk gelieg betrapt. En bij dat gelieg voegde ze ook nog eens de leugen toe dat ik zat te liegen. Het ging over ongelovigen die zelf voor de hel zouden kiezen.

Het is overduidelijk dat het jonge-aardecreationisme voor een groot deel uit opzettelijke leugens bestaat. Het motto van die ideologie is: het doel heiligt de middelen, ook de zondige middelen zoals intimidatie en leugens.

Jij weet drommels goed dat het bijbelse wereldbeeld bestaat uit de platte aarde, geocentrisme en tastbaar hemelgewelf maar omdat jij geen baat erbij hebt om dat toe te geven, geef je het niet toe. En ook de cultuurgeschiedenis onderstreept dat het toenmalige Israël qua wereldbeeld niet afweek van de omringende culturen.

Ook Boaz bedient zich nu van leugentjes want hij verschuilt zich nu achter allerlei smoezen.

En denk jij dat de ultra-orthodoxe mohammedanen oprecht zijn? Hamas en de Taliban draaien hun hand ook niet om voor een leugentje. Fanatisme leidt niet alleen tot fascisme maar ook tot opzettelijke onwaarheden.

Of wil je een ander voorbeeld van fanaten die van een leugentje hielden? Wat dacht je dan van de gestaalde communisten van indertijd? Ook ultra-orthodoxe seculier-gelovigen (het communisme is een seculier geloof) liegen er lustig op los. Neem de productiecijfers van Noord-Vietnam tijdens de Vietnam-oorlog in een dichtbundeltje van Erich Fried. Noord-Vietnam zou een consumentenparadijs zijn. Ja, in werkelijkheid was het pure armoede. Of neem de verdediging van Cuba door Harry Mulisch indertijd. Mulisch draaide toen zijn hand niet om voor een paar leugentjes, mede om W.F. Hermans en het “establishment” (waartoe ook Mulisch als gevestigde schrijver behoorde) te sarren. De zogeheten linkse beweging uit de jaren zestig e zeventig deinste niet voor een leugentje terug. Want ook zij geloofde heilig in het motto: het uiteindelijke doel heiligt de leugens van nu.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja, hoor.

> Het is overduidelijk dat het

> jonge-aardecreationisme voor een groot deel uit

> opzettelijke leugens bestaat. Het motto van die

> ideologie is: het doel heiligt de middelen, ook de

> zondige middelen zoals intimidatie en leugens.

Bs'd

Net zo iets als biologieboeken die evolutie promoten met leugens die al 100 jaar geleden achterhaald zijn?

> Jij weet drommels goed dat het bijbelse

> wereldbeeld bestaat uit de platte aarde,

> geocentrisme en tastbaar hemelgewelf

Nee hoor, dat maak jij er van.

Net zoals jij van teksten waar geen platte aarde te vinden is, jij met jouw foutieve redeneringen er een platte aarde in ziet.

> maar omdat

> jij geen baat erbij hebt om dat toe te geven, geef

> je het niet toe. En ook de cultuurgeschiedenis

> onderstreept dat het toenmalige Israël qua

> wereldbeeld niet afweek van de omringende

> culturen.

Denk je niet dat dit afwijkt van de omringende culturen: “Hij spant het noorden uit over de baaierd, Hij hangt de aarde op aan het niet.”

Geen enkele cultuur die geloofde in een aarde die in het niets hing. Atlas droeg hem op zijn schouders, de aarde was gegrondvest op schildpadden, wat dan ook, maar geen aarde die in het niets hangt.

> Ook Boaz bedient zich nu van leugentjes want hij

> verschuilt zich nu achter allerlei smoezen.

De enige die constant leugens blijft verkondigen ben jij. Want je weet nu onderhand heel goed dat er geen enkele tekst in de bijbel is die zegt dat de aarde plat is.

Jij hebt alleen teksten waar je het uitgaande van jouw foutieve veronderstellingen, probeert uit te concluderen.

En je blijft maar beweren dat de bijbel beweert dat de aarde plat is.

En ik heb je al 80 keer laten zien dat de bijbel zegt dat de aarde een bol is. Met de woordenboeken er bij.

En jij blift maar beweren, (natuurlijk zonder enige onderbouwing) dat het niet zo is, dus jij bent de leugenaar.

> En denk jij dat de ultra-orthodoxe mohammedanen

> oprecht zijn? Hamas en de Taliban draaien hun hand

> ook niet om voor een leugentje. Fanatisme leidt

> niet alleen tot fascisme maar ook tot opzettelijke

> onwaarheden.

Zoals ik al eerder heb laten zien, ook de talk origens archive bedient zich van opzettelijke leugens. De biologieboeken bedienen zich van opzettelijke leugens.

Jij bedient je van opzettelijke leugens. Dus waar jammer je nou over?

Als jij geconfronteerd wordt me de harde feiten, dan steek je je kop in het zand, en begint “Leugenaar!” te roepen.

Je bent een zielig excuus voor een rationeel denkend wetenschappelijk georienteerd persoon.

• Ellen-Josee

Helemaal geen smoezen, wij zijn met teksten gekomen, maar jij roept maar wat.

Duzzz ik heb er geen zin meer in en volgens mij heeft Boaz het ook wel gehad…

Het is op een gegeven moment klaar hoor, iedereen kan wel proberen te intimideren met een grote bek.

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja, Elia, ik constateer slechts feiten. Net zoals

> ik gister constateerde dat je zat te liegen dat

> ongelovigen zelf voor de hel kozen. Gij zult niet

> liegen. Hou je daar gewoon aan. Hou je aan de

> gewone waarheden.

Ik denk nog steeds dat je dat in eigen hand hebt, zie mijn prikje elders in die topic van je…

>

> Wie de gewone waarheid opoffert aan de hogere

> Waarheid, verminkt niet alleen de gewoone waarheid

> maar ook de hogere Waarheid.

Wat is dat nou weer voor dom geklets?

Welke ‘hogere’ Waarheid heb je het over jongen, kan ik daarin knijpen?

Wat weet jij uberhaupt van waarheid…

:)

• Ellen-Josee

Eliyahu heeft gelijk, we kunnen jou niet meer serieus nemen: je zit net zo lang te draaien en te zeuren tot je iemand (die jou niet naar de mond praat) hebt vastgezet en dan is het zogenaamd een leugen. Is dat nou die Waarheid van je? En lekker wetenschappelijk en vreselijk intellegent natuurlijk…

Zoals Boaz al schreef: “heb je niet een hondje dat af en toe uitgelaten moet worden?”

:D

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Is het ook.

>

> Het wereldbeeld van de Bijbel is volkomen anders

> dan het moderne wereldbeeld, dat stapsgewijs is

> ontstaan.

>

> Ik verwijt de mensen uit bijbelse tijden geen

> domheid. Ze wisten niet beter en konden niet beter

> weten.

>

> En inderdaad, de clou van de Bijbel is niet de

> fysica maar de heilsgeschiedenis.

Hoezo is dat een heilsgeschiedenis? Je schrijft elders dat je niet snapt dat een Goede God mensen voor eeuwig in de hel laat branden. Vertel mij eens wat is daar in jouw optie heilig aan?

Je zit mij voor leugenaar uit te maken, nu krijg jij PS hoeder van de Waarheid met grote W een koekje van eigen deeg, joh!

Ik wist wel dat je je theoriën niet allemaal staande kunt houden…

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je liegt weer eens opzettelijk, Eliyahu.

>

> De bijbelse aarde is plat en de zon draait om de

> aarde.

>

> De vertaling “kloot” is foutief. In het Hebreeuws

> staat geen “kloot” maar een equivalent van

> “discus”.

In de Leidsche vertaling staat het zo:

22 Hij die troont boven den kreits der aarde, zodat haar bewoners als sprinkhanen zijn; die den hemel als doek heeft uitgespreid, dien gespannen als een tent om in te wonen;

Synoniemen voor kreits zijn:

kreits: Ambtsgebied

kreits: Arrondissement

kreits: District

kreits: Gebied

kreits: De hemelsfeer

kreits: Hemelsfeer

kreits: Wat door een kring omsloten wordt

kreits: Omgeven door een kring

kreits: Kring

kreits: Omtrek

kreits: Rondte

kreits: Reeks van zaken

kreits: De wereld

Ik zie hier ook nergens bal of bol staan.

De NBV heeft het m.i. ook goed opgepikt. Die vertalen het met:

Hij troont boven de schijf van de aarde

– haar bewoners zijn als sprinkhanen –,

hij spreidt de hemel uit als een doek,

spant hem uit als een tent om in te wonen.

Verderop in Jes. staat ook nog dit (SV):

28 Weet gij het niet? Hebt gij niet gehoord, dat de eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, noch moede noch mat wordt? Er is geen doorgronding van Zijn verstand.

Naar mijn weten kent een bol geen einde. Eliyahu kan hoog of laag springen met het woord “kloot” , uit andere teksten in de bijbel blijkt, dat de aarde plat is. Overigens is dat geen schande, dus ik snap niet waar hij zich druk om maakt.

> En “mijn fantasie” wordt gedeeld door de

> meerderheid der cultuurhistorici, bijbelgeleerden

> en bijbelvertalers. Alleen de ultra-orthodoxen

> zijn het met mij oneens. Geen wonder. Zij zijn

> bezeten door een leugengeest.

Het lijkt mij ook dat “jouw fantasie” gedeeld wordt anders zou het in de NBV ook anders hebben gestaan.

Gr. Majorie