Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De pilaren van de aarde en het hemelgewelf duiden niet op een platte aarde.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Jij bent niet onder de indruk van de wetenschap,

> dus van computers, fossiele brandstoffen, moderne

> medicijnen, landing op de maan, elektriciteit,

> stofzuiger, CD-speler en noem maar op. Ik snap

> alleen niet waarom jij een computer hebt en

> gebruik maakt van moderne voertuigen (waaronder de

> fiets). Gooi je vermaledijde computer het raam uit

> en bestijg een ezel (of jezelf).

Dan noem jij geen sneren of kleineren.

Bad loser.

Boaz.

• BOAZ

Jij blijft duimen prikken.

Verklaar ons eens hoe het mogelijk is dat jij dingen ziet die 2 weken later gebeuren.

Ik heb het ook al een paar keer aan jouw schoonzoon gevraagd, maar daar heb ik nooit een wetenschappelijke verklaring voor gekregen.

Ik kijk uit naar jouw verklaring.

Boaz.

• Marjorie

Ik denk niet dat ik jou een uitleg/verklaring schuldig ben. Gelukkig leven ‘we’ in een land waar vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid bestaat.

• Frederik D

Kortom, je kennis van het Hebreeuws is uiterst primitief. Dat het om twee verschillende scheppingsverhalen gaat, is taalkundig vastgesteld, is dus vastgesteld door taalgeleerden die jaren lang intensief met het Hebreeuws omgegaan zijn. Dat het jou nooit opgevallen is dat er twee verschillende scheppingsverhalen zijn, komt mede door je gebrekkige kennis van het Hebreeuws.

Jij en Elia en nog een paar zitten je onbeschoft op de borst te kloppen. En zo maken jullie als christenen een fraaie knieval voor de wereld. Jullie zijn niet alleen in de wereld maar ook door en door van de wereld.

Maar hoe zit het nou met die dieren die naar de Ark gingen? Hoe kwamen ze op het idee? Zat dat idee in hun DNA? Waarom hadden hun soortgenoten dat DNA niet? Was er sprake van een forse mutatie, van evolutie?

En hoe zit het met de oertijger van 60.000 jaar geleden, dus van 54.000 jaar voor de Schepping? De mensen zijn onderling meer verwant dan de tijgers onderling. En dat geldt niet alleen voor tijgers maar ook voor andere diertjes en plantjes zodat het creationistische oerdierensprookje zichzelf onderuithaalt.

Of erken je dat je nooit over zulke echte vragen nagedacht hebt?

• Frederik D

Ik snap niet wat ultra-gelovigen als jij op discussiefora zoeken. Tot discussies zijn ze niet in staat. Als de christelijke taliban willen ze hun vermeend gelijk aan een ieder opleggen, zelfs via terreur getuige het optreden van een zekere zeer onzekere Peter K.

• Frederik D

Nee, slechte lezer, dat is geen kleineren of zoiets. Elia wijst de wetenschap af. En ik wijs haar op haar idiotie. Want ze is in haar afwijzing niet consistent. Ze reist wel in moderne voertuigen, ze gebruikt wel computers. Maar toch wijst ze de wetenschap af. Is dit nou knettergek of knettergek? Als jij de wetenschap afwijst, dan wijs je ook auto's, fietsen, computers af want al die dingen zijn uitvindingen van de moderne wetenschap.

• Gonnie

Er zijn nu eenmaal dingen die niet te verklaren zijn Boaz, en die zoek ik ook niet.

• Ellen-Josee

Wie zegt nou dat ik de wetenschap afwijs?

Ik kijk er gewoon kritisch naar.

en het is zeker geen afgod voor mij.

• theo

Maar daar ook daar hebben , naast jouw opmerkingen en mijn aanvulling de bijbelalsverplichtgeschiedenisboekgelovers geen boodschap aan, ze hebben er ook niks mee.

Hoewel ik ook het vermoeden heb dat ze er niks mee durven doen.

theo

• Frederik D

Als de zondvloedgeologie, in welke versie dan ook, waar zou wezen, dan had de Ark het niet overleefd want er kwamen zulke vreselijke, zeg maar gerust apokalyptische krachten vrij dat de Ark geplet zou zijn tussen hoog opstuwende watermassa's en heftig bewegende zware massa's gesteentes, tezamen met enorme hittes. De Ark zou in dat kokend, enorm golvend water met al die erupties van gesteentes als een luciferhoutje gebroken zijn en alle opvarenden zouden dood zijn gebeukt door de verschrikkelijke schommelingen als ze al niet het loodje hadden gelegd vanwege de onmenselijke en ondierlijke warmte.