Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom at Adam?

• Frederik D

Evolutie is bewezen.

Laten we eens kijken naar het defecte gulo-gen (simpel gezegd het vitamine-C-gen) bij de mens en sommige dieren. Zie:

http://www.deatheist.nl/downloads/GULO.pdf

(inclusief een weerlegging van de creationistische kritiek)

De defecten in dat gen bij apen en de mens komen zeer overeen. De defecten in dat gen bij de mens en de cavia komen veel minder overeen. Dat wijst op verwantschap tussen aap en mens.

En zo zijn er veel meer voorbeelden van overeenkomsten in het genetisch materiaal. En zulke overeenkomsten kunnen slechts als verwantschap worden uitgelegd.

Trouwens, waarom zou een beetje intelligente God defecte genen scheppen? Waarom schept God genetische kolder?

Het zou je sieren als je op zijn minst zou erkennen dat het evolutionisme over zeer sterke papieren beschikt. Kolder is brullen dat het evolutionisme kolder is. Is het nou zo moeilijk te erkennen dat het evolutionisme op zijn minst over zeer sterke aanwijzingen beschikt dat het waar is?

• theo

Maar wel leuk.

Met een knipoog:.

Heb jij een antenne voor prikbordberichten Jezus wel/niet Gods zoon zodat je er gelijk op kunt reageren?

• Richard II

Jammer dat je gelovig bent, Theo. Als atheïst zou je zeker geen slecht figuur slaan. Je weet goede vragen te stellen.

Dit is een vraag waar ik als ongelovige beschouwer van de geloofswereld ook heel graag een antwoord zou willen horen van gelovigen. Maar waarvan ik bij voorbaat al weet dat ik het niet zal krijgen.

• Frederik D

Hoe? Omdat hij toch met zonde was geschapen.

• theo

O…maar ik heb wel een antwoord hoor.

Anders dan de geenantwoorden van sommige van mijn medechristenen die de bijbel verplicht als geschiedenisboek moeten lezen maar toch..

• Frederik D

Ze maakten een foute keuze, een zondige keuze. En toch waren ze zonder zonde. Rarara?

Ik vermoed dat jij de vraag van Theo niet begrijpt.

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Hoe? Omdat hij toch met zonde was geschapen.

Ja ja ….omdat hij nooit geen…. en toch met zonder…..

• theo

Trouwens, waarom jammer dat ik gelovig ben?

Doorgans is het wel waar dat nietgelovigen kritische(r) vragen dan gelovigen omdat onze gelovige opvoeding zo veel dingen als vanzelfsprekend zien, het is er met de paplepel ingegoten en het is “”gewoon zo“”.

Even los van het feit dat er ook christenen zijn die geen kritische vragen mogen en/of durven vragen, dan komen er oplossende antwoorden zoals : Je moet het gewoon geloven/aannemen.

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Daan Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Deze vraag is niet moeilijk om te beantwoorden.

> >

> > Ook het eerste volmaakte mensenpaar heeft de

> keuze

> > gekregen om God vrijwillig gehoorzaam te zijn.

> > Ze mochten alles wat ze wilden,alleen niet eten

> > van die ene boom.

> >

> > Ze aten..

> >

> > Met alle gevolgen van dien.

>

>

> Is te gemakkelijk antwoorden.

>

> Iemand zonder zonde steelt en liegt niet en

> zal/kan niet moorden en kan/zal niet van verboden

> vruchten eten.

Ook de volmaakte Jezus, ( Zoon van God die niet God zelf is ) is door Satan beproeft in de woestijn, maar Jezus die ook een vrije wil had, koos er voor om God te gehoorzamen.

Het is dan ook logisch dat Jezus niet GOD zelf is, want het is natuurlijk zeer vreemd dat Satan……. GOD ALLE koninkrijken van de wereld wilde geven in ruil voor een daad van aanbidding ….

Zo ook met Adam en Eva.

De eens volmaakte geestenzoon ( Satan ) koos er voor om God niet te gehoorzamen…verleidde Eva ect ect.

Volmaakt zijn wil niet zeggen dat er geen vrije wil meer bestaat.

>

> theo

• theo

Vind je dit zelf een logidch antwoord op mijn vraag?

theo