Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom at Adam?

• Frederik D

Vast wel. En de ooievaar legde de twee neer achter de rode kool.

• Richard II

Volgens de bevindingen van door gelovigen vermaledijde wetenschappers zijn slangen inderdaad hagedissen die hun pootjes zijn kwijtgeraakt in de loop van de evolutie. Hier en daar zijn ze nog rudimentair aanwezig.

Het is echter de vraag of dat een devaluatie is. Slangen hebben een zeer uitgekiend systeem van voortbewegen, dat onmiskenbaar voordelen heeft, bijvoorbeeld om holen van prooien binnen te sluipen (poten zitten niet in de weg). Een ander voordeel: als je geen benen hebt, kun je ze ook niet breken…

• Richard II

Tja, mensen zijn nu eenmaal geëvolueerde apen.

En christenen benadrukken altijd graag dat God vooral volledig mens werd in Jezus.

Dan moet God dus wel de gedaante hebben aangenomen van een geëvolueerde aap. Zo groot was Zijn liefde voor ons…. dat hij dat voor ons over had….

Aangenomen dat er iets mis is met apen, natuurlijk.

• BOAZ

Evolutie is kolder maar voor sommigen is het een religie.

Hou jij je maar bezig met de apen.

Boaz.

• Richard II

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Evolutie is kolder maar voor sommigen is het een religie.

Iets tweederangs? Net als het christendom? Jij vindt je eigen geloof tweederangs. Nou ja, dat idee had ik al eerder natuurlijk, maar je geeft het nu zelf toe.

• theo

Omdat er nooit een antwoord kwam op de vraag:

Hoe kan een door God geschapen mens die zonder zonde was geschapen een zonde begaan door een vrucht te eten wat door de Schepper was verboden?

• Daan

Richard schreef : En christenen benadrukken altijd graag dat God vooral volledig mens werd in Jezus.

Ben ik met je eens Richard, dit is favoriet bij veel christenen.

Alleen is er nergens in de Bijbel te vinden dat God volledig mens werd in Jezus en daarom dient deze valse leer verworpen te worden.

• Daan

Deze vraag is niet moeilijk om te beantwoorden.

Ook het eerste volmaakte mensenpaar heeft de keuze gekregen om God vrijwillig gehoorzaam te zijn.

Ze mochten alles wat ze wilden,alleen niet eten van die ene boom.

Ze aten..

Met alle gevolgen van dien.

• Richard II

Is dit valse leer?

Duizend maal excuus dat ik dat ik mij dat niet realiseerde.

Er zijn ongeveer evenveel christelijke visies als dat er christenen zijn en natuurlijk kan van van die talloze visies er maar één de juiste zijn. De overigen betreffen valse leer. Vanzelfsprekend.

• theo

Daan Schreef:

——————————————————-

> Deze vraag is niet moeilijk om te beantwoorden.

>

> Ook het eerste volmaakte mensenpaar heeft de keuze

> gekregen om God vrijwillig gehoorzaam te zijn.

> Ze mochten alles wat ze wilden,alleen niet eten

> van die ene boom.

>

> Ze aten..

>

> Met alle gevolgen van dien.

Is te gemakkelijk antwoorden.

Iemand zonder zonde steelt en liegt niet en zal/kan niet moorden en kan/zal niet van verboden vruchten eten.

theo