Elia Schreef:
——————————————————-
> Het denken dat God de mens had voorbeschikt tot
> zonde, is een zondige uitleg van het Evangelie.
God heeft het voorzien en het antwoord gegeven.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsJa dat is ook wel zo, maar God zegt omdat je naar haar geluisterd hebt, nergens kan je ook lezen waar Eva Adam verteld dat hij deze vrucht moet eten.
Het kan dus ook aangeven dat je deze vrucht eerst moest pellen, als een sinasappel of zo, en dat het vruchtvlees er dus anders uitziet dan de buitenkant, we weten namelijk niet hoe deze vrucht eruit zag.
En ik denk dat hij blindelings vertrouwde op Eva, wat zij hem aanbood wantrouwde hij niet omdat hij haar vertrouwde.
Overigens als Eva antwoord dat de slang haar verleid had en toen had zij gegeten, geeft ze eigenlijk al toe dat omdat de slang haar verleid had zij Adam maar verleide, er staat immers dat zij er eerder van gegeten had.
Het kan zijn dat zij er eerder een besef van had van wat zij had gedaan en de gevolgen daarvan, haar ogen waren immers eerder geopend dan die van Adam.
En dat ze bewust Adam verleide om dus van de vrucht te eten, naar de reden kunnen we alleen gissen.
Eens zullen we het antwoord weten!
grt samuel
samuel Schreef o.a :
> Mijn gebed voor jou en vele anderen is mijn taak,
> ik dank de Heer voor je “bekering” als evangelist
> is altijd fijn om verdwaalden weer thuis te mogen
> zien komen. o
>
> grt samuel
Jij promoveert jezelf en je gebed tot het onwaarschijnlijke niveau : “”Als God Samuel niet op aarde had dan was het met Elia slecht afgelopen vanwege haar foute geloof“”.
God mag wel blij zijn met jou, zonder jou zou God het vast niet redden.
Overigens nog zeer matig want al die andere mensen die maar niet op dezelfde wijze willen geloven als Samuel ..ligt dat nou aan God of aan Samuel?
Let wel… deze opmerkingen van mij zijn wat zuur maar ik meen ze wel degelijk.
Wat denk ej nou zelf van je eigendunk?
samuel Schreef:
——————————————————-
> Ook jij bent in mijn gebed theo, en je zal er nog
> eens aan terugdenken als je werkelijk begint te
> begrijpen wie Jezus Christus is.
> Vooralsnog vriendelijk bedankt voor je opbouwende
> woorden van geloof.
Je doet je best maar, ik weet donders goed en ik begrijp ook prima wie Jezus Christus is.
Ik vertrouw op God en daar heb ik jou niet bij nodig en ook niet jouw gebed.
En gezien jouw toontje waag ik te betwijfelen of je gebeden ernstig en serieus genomen moeten worden door mensen, door jou en door God.
En hier laat ik het bij.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?