Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opnieuw de platte aarde.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je begrijpt er weinig van.

Ik begrijp genoeg o.a dat jij een extremistische houding aanneemt als anti-theist.

Jij hebt het vaak over argumenteren en op dit punt over een vermeende platte aarde heb je het mis.

En het siert jou niet dat jij dat niet toe wilt geven.

Lucas 17:29 Maar op de dag, waarop Lot uit Sodom ging, regende vuur en zwavel van de hemel en verdelgde hen allen. 30 Op dezelfde wijze zal het gaan op de dag, waarop de Zoon des mensen geopenbaard wordt. 31 Wie op die dag op het dak zal zijn, terwijl zijn huisraad in huis is, ga niet naar beneden om het te halen, en wie in het veld is evenzo, hij kere niet terug. 32 Denkt aan de vrouw van Lot! 33 Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen. 34 Ik zeg u, in die nacht zullen er twee in één bed zijn, de een zal aangenomen, de ander achtergelaten worden. 35 Twee vrouwen zullen samen bezig zijn met malen, de ene zal aangenomen, de andere achtergelaten worden. 36 37 En zij antwoordden en zeiden tot Hem: Waar, Here? Hij zeide tot hen: Waar het lichaam is, daar zullen ook de gieren zich verzamelen.

Boaz.

• BOAZ

Allen Schreef:

——————————————————-

> Waarom weer een aanzet tot een woordenstrijd?

PS probeert het fundament van de Bijbel vanaf Genesis 1 te vernietigen.

> Dit topic zegt meer over jou dan over PS.

Belangrijker is wat de Here Jezus er van vind, Hij corrigeerde de discipelen niet.

Lucas 24:28 En zij naderden het dorp, waar zij heengingen, en Hij deed, alsof Hij verder zou gaan. 29 En zij drongen sterk bij Hem aan en zeiden: Blijf bij ons, want het is tegen de avond en de dag is reeds gedaald. En Hij ging binnen om bij hen te blijven. 30 En het geschiedde, toen Hij met hen aanlag, dat Hij het brood nam, de zegen uitsprak, het brak en hun toereikte. 31 En hun ogen werden geopend en zij herkenden Hem; en Hij verdween uit hun midden. 32 En zij zeiden tot elkander: Was ons hart niet brandende in ons, terwijl Hij onderweg tot ons sprak en ons de Schriften opende?

Het is tegen de avond en de dag is reeds gedaald.

Ga jij nou ook al een platte aarde verkondigen, broeder?

Boaz.

>

> Allen:)

• Frederik D

Ja, het gaat jou niet om wat er staat, en niet om de feiten maar om het handhaven van je blind geloof.

Maar goed, al staat jouw creationisme ook in de Bijbel, net als de platte aarde, het creationisme is, net als de platte aarde, weerlegd.

Maar draait de Bijbel om wetenschap of om een heilsgeschiedenis?

Met het weerleggen van het scheppingsverhaal is overigens de heilsgeschiedenis nog niet weerlegd.

• Frederik D

De complete wetenschap staat achter mij.

• theo

Frederik D Schreef o.a.:

——————————————————-

> Met het weerleggen van het scheppingsverhaal is

> overigens de heilsgeschiedenis nog niet weerlegd.

Zeer juist opgemerkt.

theo

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> De complete wetenschap staat achter mij.

Een wetenschap die de Schepper van hemelen en aarde buiten de wetenschap probeert te houden.

Atheisten zijn een uitstervende verzameling van mensen.

Amos 4:13 Want zie, Hij, die de bergen formeert en de wind schept, en de mens te kennen geeft wat zijn overleg is, die de dageraad tot donkerheid maakt, en voortschrijdt over de hoogten der aarde, – HERE, God der heerscharen, is zijn naam.

Boaz.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja, het gaat jou niet om wat er staat, en niet om

> de feiten maar om het handhaven van je blind

> geloof.

>

> Maar goed, al staat jouw creationisme ook in de

> Bijbel, net als de platte aarde, het creationisme

> is, net als de platte aarde, weerlegd.

>

> Maar draait de Bijbel om wetenschap of om een

> heilsgeschiedenis?

>

> Met het weerleggen van het scheppingsverhaal is

> overigens de heilsgeschiedenis nog niet weerlegd.

Zonder scheppingsgeschiedenis is er geen heilsgeschiedenis.

Jezus als een geevolueerde aap :D dat is pas lachen.

Genesis 32: 22 Toen stond hij in die nacht op, nam zijn beide vrouwen, zijn beide slavinnen en zijn elf zonen, en trok de doorwaadbare plaats van de Jabbok over; 23 hij nam hen en deed hen de beek overtrekken, en hij bracht alles wat hij had naar de overzijde. 24 Zo bleef Jakob alleen achter. En een man worstelde met hem, totdat de dag aanbrak. 25 Toen deze zag, dat hij hem niet overmocht, sloeg hij hem op zijn heupgewricht, zodat Jakobs heupgewricht ontwricht werd, terwijl hij met hem worstelde. 26 Toen zeide hij: Laat mij gaan, want de dageraad is gekomen. Maar hij zeide: Ik laat u niet gaan, tenzij gij mij zegent. 27 Daarop zeide hij tot hem: Hoe is uw naam? En hij zeide: Jakob. 28 Toen zeide hij: Uw naam zal niet meer Jakob luiden, maar Israël, want gij hebt gestreden met God en mensen, en gij hebt overmocht. 29 Daarop vroeg Jakob: Zeg mij toch uw naam. Maar hij antwoordde: Waarom vraagt gij toch naar mijn naam? En hij zegende hem daar. 30 En Jakob noemde de plaats Pniël, want (zeide hij) ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht en mijn leven is behouden gebleven. 31 En de zon ging over hem op, toen hij door Penuël getrokken was; en hij ging mank aan zijn heup. 32 Daarom eten de Israëlieten tot op heden de heupspier niet, die op het heupgewricht ligt, omdat Hij Jakob op het heupgewricht, aan de heupspier, geslagen had.

Ja het gaat hier echt niet over een platte aarde.

Ben jij een slechte verliezer?

Boaz.

• BOAZ

theo Schreef:

——————————————————-

> Frederik D Schreef o.a.:

> ————————————————–

> —–

>

> > Met het weerleggen van het scheppingsverhaal is

> > overigens de heilsgeschiedenis nog niet

> weerlegd.

>

> Zeer juist opgemerkt.

Ook volgens Richard zou jij een uitstekende atheist zijn.

Jezus als een geevolueerde aap als verlosser der mensheid.

Dat is net zo belachelijk als eerst was er niets en toen ontplofte het ook nog::o

Boaz

>

> theo

• Frederik D

Nee hoor, historisch gezien zit het atheïsme in de lift. Er komen ook atheïsten in India, Zuid-Amerika en Afrika. En zelfs in de islamitische naties, al staat daar in principe de doodstraf op geloofsafval.

Wetenschap dient geloofsvrij te gebeuren. Juist jouw subjectiviteit staat haaks op objectieve wetenschap.

Jij offert realisme en rationalisme op. En zelfs ethiek.

• Frederik D

Zo eenvoudig is het. Als A is weerlegd, dan is alleen A weerlegd en niet ook B tot en met Z. Tja, de logica, die weet wat. Ik kan er niets aan doen.