Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opnieuw de platte aarde.

• Frederik D

Wederom “argumenteer” je abominabel. Je roept maar wat. Je beredeneert niets.

Over niets gesproken, de aarde in Job hing toch in het … niets? Hoe kan dat? In het niets bevindt zich … niets, dus zeker geen aarde. Of wil jij plots dat niets in Job symbolisch uitleggen? Als een bij wijze van spreken? Symbolisme is diabolisme. Toch?

Jij bent een geëvolueerde eencellige en dat meer dan ik een geëvolueerde aap ben. Jij was ooit, een half eeuwtje geleden of zoiets, een zaadje en een eicelletje. En dus ook nog gespleten. Ik ben nooit een aap geweest. Wel een heel, heel verre voorvader van mij. Maar een verre voorvader van jou was vast een echte misdadiger. Maar ben jij daarom een misdadiger?

En Jezus kwam toch op aarde om zich te laten vernederen? Dus juist hij wilde een “geëvolueerde aap” worden.

Logica … Waarom hebben gelovigen moeite met de logica?

• Frederik D

?????????????????????????

Die hele passage gaat niet over kosmologie, dus noch over een platte (plat-rond of plat-vierkant) noch over een bolle aarde.

Dus wat beweer je nu?

Micha 67 gedeeld door 666 gaat ook niet over kosmologie, hoor.

En denk jij dat andere platte-aardegelovigen het nooit over de dageraad zouden hebben ????????????????????????????

Alsjeblieft, probeer meer niveau nate streven.

• BOAZ

Een platte aarde kent geen schemering of dageraad.

Dus een platte aarde is hiermee duidelijk weerlegd.

Nehemia 4:19 En ik zeide tot de edelen, de leiders en het overige volk: Het werk is groot en uitgebreid en wij zijn langs de muur verspreid, ver van elkander. 20 Op de plaats, vanwaar gij het hoorngeschal hoort, moet gij u bij ons verzamelen. Onze God zal voor ons strijden.

21 Wij waren dan bezig met het werk, terwijl de helft der mannen de speren hield, van het aanbreken van de dageraad tot aan het opkomen der sterren. 22 Ook gaf ik in diezelfde tijd aan het volk het bevel: Ieder moet met zijn knecht binnen Jeruzalem overnachten, zodat zij des nachts voor ons de wacht kunnen houden en overdag aan het werk kunnen zijn. 23 En ik, mijn broeders, mijn knechten en de mannen van de wacht die mij volgden, wij kwamen nooit uit de kleren. Ieder hield zijn werpspies in zijn rechterhand.

Boaz.

• BOAZ

Logica is dat een platte aarde geen schemering of dageraad kan hebben.

Hosea 6:1 Komt, laat ons wederkeren tot de HERE! Want Hij heeft verscheurd, en zal ons helen; Hij heeft geslagen, en zal ons verbinden. 2 Hij zal ons na twee dagen doen herleven, ten derden dage zal Hij ons oprichten, en wij zullen leven voor zijn aangezicht. 3 Ja, wij willen de HERE kennen, ernaar jagen Hem te kennen. Zo zeker als de dageraad is zijn opgang. Dan komt Hij tot ons als de regen, als de late regen, die het land besproeit.

Boaz.

• Frederik D

Je bazelt.

Er vallen allerlei ad hoc oplosingen te bedenken voor jouw probleempje. Maar toendertijd had men dat probleempje niet. Men zag het niet.

En wil jij beweren dat niemand vroeger in de platte aarde geloofde?

• Frederik D

Maar die logica was vroeger niet in tel.

Dus jij wil beweren dat vroeger iedereen logisch was en dat niemand in de platte aarde geloofde?

???????????????????????????

• Frederik D

Als ik jou op manier ga “redeneren” , dan is Bijbel pro evolutie en dan geloofde en gelooft niemand in de Schepping.

Zie je echt niet in, dat je aan wanargumentatie doet?

• BOAZ

Het niveau van jou begint een hilarische vorm aan te nemen.

Even jouw geheugen opfrissen.

Sachar betekent dageraad in de grondtekst.

Dageraad of ochtendgloren is de periode van schemering direct voorafgaand aan zonsopkomst. Het wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van licht zonder de aanwezigheid van de zon.

Dageraad moet niet verward worden met zonsopkomst, het moment waarop de zon zichtbaar wordt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dageraad

Boaz.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je bazelt.

>

> Er vallen allerlei ad hoc oplosingen te bedenken

> voor jouw probleempje. Maar toendertijd had men

> dat probleempje niet. Men zag het niet.

>

> En wil jij beweren dat niemand vroeger in de

> platte aarde geloofde?

Jawel, mensen die het begrip dageraad niet kenden en jij niet wilt toegeven.

Hoogmoed en arrogantie.

Nog een keer.

Dageraad of ochtendgloren is de periode van schemering direct voorafgaand aan zonsopkomst. Het wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van licht zonder de aanwezigheid van de zon.

Dageraad moet niet verward worden met zonsopkomst, het moment waarop de zon zichtbaar wordt.

Boaz.

• BOAZ

Boaz.