Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opnieuw de platte aarde.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Als ik jou op manier ga “redeneren” , dan is

> Bijbel pro evolutie en dan geloofde en gelooft

> niemand in de Schepping.

>

> Zie je echt niet in, dat je aan wanargumentatie

> doet?

Ik lees alleen wanhopige pogingen van jou, zodat jij jouw ongelijk niet toe hoeft te geven.

Dageraad of ochtendgloren is de periode van schemering direct voorafgaand aan zonsopkomst. Het wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van licht zonder de aanwezigheid van de zon.

Dageraad moet niet verward worden met zonsopkomst, het moment waarop de zon zichtbaar wordt.

Boaz.

• Frederik D

Je probeert je op zeer onredelijke wijze je onder de bijbels platte aarde uit te draaien. Schandalig.

Ik heb op redelijke wijze mijn tegenargumentaties gegeven. Maar je bent horende doof en ziende blind.

• Frederik D

Nogmaals, dus niemand geloofde vroeger in de platte aarde? Iedereen was vroeger een nuchtere logicus? Zeer interessant.

• Frederik D

Je kakelt maar door. Ga je gang.

• Frederik D

Je doet aan geschiedsvervalsing. Typisch iets voor een extremist.

Hoe zat het met de wederkomst van Christus? Dat iedereen op aarde hem kon zien? O ja, het licht gaat in bogen. (Boven)natuurlijk.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nogmaals, dus niemand geloofde vroeger in de

> platte aarde? Iedereen was vroeger een nuchtere

> logicus? Zeer interessant.

Nuchtere logica is dit,

Dageraad of ochtendgloren is de periode van schemering direct voorafgaand aan zonsopkomst. Het wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van licht zonder de aanwezigheid van de zon.

Dageraad moet niet verward worden met zonsopkomst, het moment waarop de zon zichtbaar wordt.

Boaz.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je probeert je op zeer onredelijke wijze je onder

> de bijbels platte aarde uit te draaien.

> Schandalig.

Het is schandalig, dat iemand die weet dat een platte aarde plotsklaps in een keer volledig en gelijktijdig verlicht word, vast blijft houden aan een platte aarde uit vijandschap tegen God de Schepper van hemelen en aarde.

Treurig is het, dat jij jouw eigen intellect geweld aandoet door bewust de woorden schemering en dageraad te negeren.

>

> Ik heb op redelijke wijze mijn tegenargumentaties

> gegeven. Maar je bent horende doof en ziende

> blind.

Maar goed jij bent de intellectueel die niet wenst te verliezen in een debat.

Geef jij dan maar een juiste vertaling van de woorden “sachar en nesheph”

PS weet het beter dan de door hem aangeprezen geleerden die de Bijbel vertaald hebben.

Boaz.

• Frederik D

Nogmaals, het gaat om kosmologieën en die kunnen best wel eens onlogisch zijn.

En wil jij echt beweren dat iedereen vroeger een nuchtere logicus zonder supranaturalistische voroordelen was?

Man, man, man, geschiedsvervalsing is niet jouw tweede natuur maar je eerste.

Je overziet otaal niet de consequenties van je geschiedsvervalsingen.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je kakelt maar door. Ga je gang.

Graag gedaan:D

Boaz.

• Frederik D

Dat is de kwestie niet.

In wezen beweer je dat iedereen vroeger een nuchtere logicus was die lak had aan allerlei religieuze vooroordelen. Tja … Je kent de geschiedenis en de mens niet. Triest.