Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Creationisme is onzin

• Michiel...

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> DNA verandert. Dat is kei- en keihard bewezen.

>

> Een aantal veranderingen achter elkaar is

> evolutie.

>

> Sorry maar blijkbaar heb je geen kaas gegeten van

> wetenschap.

En ik vind jouw reputatie als Google-wetenschapper natuurlijk zeer indrukwekkend en van een hoge orde maar toch zijn er geluiden in wetenschappelijke hoek te horen die toegeven dat de evolutietheorie weliswaar zeer aannemelijk maar wetenschappelijk niet met 100 % zekerheid bewezen kan worden.

;)

En verder hoef je geen sorry te zeggen. Ik ben inderdaad geen wetenschapper en dat vind ik ook helemaal niet erg. Wetenschap die bij jou heilig is is dat bij mij niet. En dat is een verschil tussen ons. En voor jou - de wetenschap van vandaag is niet de wetenschap van morgen. Als wij er over een tijdje niet meer zijn zullen veel wetenschappelijke standpunten die nu als onomstotelijk vaststaan al lang weer weerlegd zijn. Mensen uit de tijd van Newton waren ook overtuigd van het bestaan van een mechanistisch wereldbeeld. Mensen zijn vaak snel overtuigd van iets. Alleen is de waarheid en de werkelijkheid vaak iets weerbarstiger en complexer.

Maar - laten we het eenvoudig houden. Jij houdt vast aan de evolutietheorie en ik blijf zeggen dat de evolutietheorie zeer aannemelijk is maar nog niet 100% bewezen. Kun jij mij dan op dit punt de hand schudden of moet ik eerst uitgaan van 100% zekerheid ?

En nogmaals - mij maakt het niet uit. De evolutietheorie is niet de vraag waarom alles draait. De vraag waar alles om draait is de vraag of ons bestaan groot toeval is of is ontstaan vanuit de wens van een schepper En ik blijf uitgaan van dat laatste standpunt. En de wetenschap zal daar niets aan kunnen veranderen vrees ik. En ook als morgen de marsmannetjes zouden landen en de wereld daar via de media rechtstreeks getuige van zou kunnen zijn zou mijn geloof in God daardoor niet komen te vervallen. En dat komt omdat God geen intellectueel begrip is wat bestaat in de geest en waarover enkel gediscussieerd kan worden maar een realiteit die mensen die daar voor open staan staan tegemoet treedt in hun leven op een wijze die door de wetenschap en die mensen zelf nooit wetenschappelijk bewezen zal kunnen worden. En dat hoeft ook helemaal niet. Bewijzen is niet het werkwoord wat belangrijk is in deze, maar geloven.

Met een groet,

Michiel… Then I heard His voice, Now I'm a Believer (even vrij naar de Monkees)

• Eliyahu

theo Schreef:

——————————————————-

> Je bent wel slim bezig, doorzichtig ook, dat wel

> maar ook slim.

>

> Je snuffelt gewon op internet rond op zoek naar

> een deskundige met een titel die jouw visie deelt

> en het is zo klaar als een klontje..

>

> JIJ hebt gelijk..zie je wel..kijk maar naar de

> door jouw gevonden deskundige/wetenschapper.

Bs'd

Het is niet alleen die ene wetenschapper, het is de tientallen jaren en de gigantische hoeveelheden geld die de vorige eeuw gepompt zijn in het “mutation breeding” project, die het bewijs geleverd hebben dat mutaties geen nieuwe soorten kunnen maken.

En dat feit is nu algemeen geaccepteerd, en wordt ook onderwezen in universitaire biologieboeken, zoals ik heb laten zien, en, ja, ook Chris Colby, het opperhoofd van het het Talk Origens Archive, die geeft toe dat men geen idee heeft hoe nieuwe soorten ontstaan.

En al het bovenstaande heb ik met bronnen aangetoond.

En wat onze Fred doet, is een beetje in de ruimte zwammen en blaffen en blazen, en hete lucht produceren, en dat alles zonder ook maar de geringste onderbouwing.

• Frederik D

De evolutietheorie is wel keihard bewezen.

Maar binnen de theorie zelf zijn er nog allerlei problemen die nog onopgelost zijn. Bijvoorbeeld de precieze stamboom van de voorlopers en zijtakken van de mens.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> De evolutietheorie is wel keihard bewezen.

>

> Maar binnen de theorie zelf zijn er nog allerlei

> problemen die nog onopgelost zijn. Bijvoorbeeld de

> precieze stamboom van de voorlopers en zijtakken

> van de mens.

Bs'd

Kan je dan eens uitleggen waarom het fossielenverslag het tegenovergestelde van evolutie laat zien, namelijk stasis, onveranderlijkheid?

“Een groot probleem in het bewijzen van de de theorie (van evolutie) is het fossielenverslag, de afdrukken van verdwenen soorten in de geologische lagen van de aarde. Dit verslag heeft nooit sporen van Darwin's hypothetische tussenvormen, in plaats daarvan verschijnen en verdwijnen soorten plotseling, en deze tegenstrijdigheid is een aanjager geweest voor het creationistische argument dat elke soort door God geschapen is.”

Czarnecki, Mark, “The Revival of the Creationist Crusade”, MacLean's, January 19, 1981, p. 56

Czarnecki Mark is een evolutionist en fossielendeskundige.

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Uit de grond van mijn hart, (komma want

> uitbreidende betrekkelijke bijzin) dat weinig

> hard is, belijd ik dee- en ootmoedig: je hebt

> hartstikke, hartgrondig maar ook hardvochtig

> gelijk, mevrouw. Ik hoop van ganser harte dat je

> dag nu een verkwikkende wending heeft genomen. :)

Natuurlijk heb ik gelijk.

Dit heb ik altijd ;)

Maar toch leuk om ook eens gelijk te krijgen van mijn lieve prikbordvriendje Frederik (:D

• Frederik D

Die Oen(ig) is een gelovige en een creationist, dus geen objectieve wetenschapper.

Vaste soortgrenzen zouden alleen in het DNA kunnen zitten. Maar DNA is individueel en dus niet soortmatig. En in het DNA zijn nooit die soortgrenzen ontdekt. En ook geen feedbackmechanismes tussen individueel DNA en de veronderstelde soortgrenzen.

Kortom, je beweert nonsense.

• Frederik D

Of hij trekt passages lelijk uit hun verband of hij voert creationisten op die dus te vooringenomen zijn.

• Frederik D

Laat geen stasis zien. Je interpreteert Gould en Eldridge volkomen foutief. Beiden zijn die hard evolutionisten.

• Frederik D

Ik geef slechts de main stream visies weer. Dus als ik zwets, zwetst de totale wetenschap.

• Frederik D

En alweer ga je niet in op dat chromosomenverhaal.

Mensapen hebben allemaal 48 chromosomen en de mens heeft er slechts 46. Chromosoom 2 bij de mens is duidelijk een fusie van 2 kleinere chromosomen (nu 2a en 2b genoemd) bij de mensapen.

Chromosoom 2 bij de mens heeft, zoals te verwachten, dankzij de evolutionaire fusie ook in het midden een telomeer en bezit, zoals eveneens te verwachten, dankzij de evolutionaire fusie twee centromeren.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f6/Chr2_orang_human.jpg/220px-Chr2_orang_human.jpg

Zie ook:

http://nl.wikibooks.org/wiki/Evolutie/De_menselijke_evolutie#Genetische_verschillen

Dit bewijs is afdoend.