Samuel komt op zijn werk net als iedereen ook wel eens homoseksuelen tegen.
Maar hoe met blauwogigen om te gaan? Of met linkshandigen?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Het ID-idee impliceert dat God ook ontworpen is.
> Maar ID-aanhangers roepen maar wat en overzien
> niet de implicaties van het ID-idee.
Bs'd
Het ID idee, oftewel het antropisch principe, impliceert alleen dat het heelal ontworpen is, en zegt alleen dat een Intelligente Ontwerper moet bestaan.
Het zegt niets over die Ontwerper zelf.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> En nogmaals, door wie is God ontworpen?
Bs'd
Je bent een beetje simpel PS.
Als iemand in de woestijn een horloge vindt, dat is dat horloge een bewijs voor een intelligente ontwerper, oftewel een horlogemaker.
En betekent dat nou volgens jouw dat die horlogemaker ook ontworpen moet zijn?
Dus de reden dat zuurstof bestaat is oxidatie, knap hoor. Kan het ook dat oxidatie er is omdat er zuurstof is. Net zo knap toch. Even iets uitleggen over de duivel hij creëert niks kan hij niet wel kopieeren of vervalsen maar daar houd het mee op.
God is, en Hij heeft speciaal tijd voor ons ontworpen waar jij in bent chronos heet dat Hij is niet in tijd daar Hij het zelf gecreëerd heeft en dit heet kyros.
theo Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Nee hoor theo fijne vakantie.
>
>
> Dankjewel voor je wens maar je wenst achteraf toch
> maar niet te antwoorden ondanks je belofte?
Ik dacht dat je zelf al een antwoord had gegeven voor mij en stel je een retorische vraag, en daar hoef ik niet op te antwoorden immers je had zelf al een antwoord bepaalt.
Waar gaat de reis heen?
Ik heb de indruk dat mensen die bewijzen nodig vinden voor waar ze in geloven, op een vruchteloze manier met geloof bezig zijn.
Je kunt geloof op een 'buitenkantse'manier beleven. Dat wil zeggen een manier waarop je het geloof van buitenaf krijgt aangereikt. En van buitenaf betekent; door liturgie, traditie, bijbel, predikant, zending, etc.
De andere kant is de 'binnenkantse' manier. Op die manier beleef je het geloof niet meer omdat het je van buitenaf wordt aangereikt zoals op bovenstaande manier. je zou zelfs zonder kunnen, omdat je innerlijk bronnen hebt die je geloof voeden.
Ik heb de indruk dat geloven op de buitenkantse manier veel meer bewijs zoekt. Het verlangen van bewijs is immers altijd het uiten van een gevoel van onzekerheid. Roepen: ‘dit is het bewijs’ camoufleert nogal eens 'zie hier wat een einde maakt aan mijn onzekerheid.
Ik denk even terug aan Thomas die maar niet kan geloven dat Jezus is opgestaan. Pas als hij zijn vingers kan leggen in de gaten …….
Heel mooi komt in dit verhaal naar voren de onzekerheid en het zoeken naar bewijs. desondanks wordt zijn gebed verhoord.
Desondanks benadert Jezus vervolgens de waarde van het geloof dat de lichamelijke ervaring (een mooie manier om de buitenkantse manier aan te duiden) overstijgt.
Steven, zoek maar door en kom maar vaak met bewijzen met betrekking tot het geloof.
Wie niet wil, zul je echter niet kunnen overtuigen, en wie wél wil, moet je niet via de buitenkantse manier overtuigen.
De werkelijke “bewijzen” liggen in de binnenkant. En dan bedoel ik de innerlijke hervormende kracht van het evangelie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?