Owh, wist ik niet. Jij had het anders wel over een hemelhaak, en ik over een luchthaak.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsSneren is geen argumenteren, Boaz.
Een cursusje Hebreeuws voor beginners is nog geen cursusje Hebreeuws voor gevorderden. Onze Elia hier is niet sinds lange jaren bezig met zich in het Hebreeuws te verdiepen. En dat geldt ook voor anderen hier. Men kent het Hebreeuwse alfabet en wat woordjes en dat is het. Maar met zulke kennis ken je nog niet de ins en outs van het Hebreeuws. En denk jij dat gymnasiasten die jaren Grieks en Latijn (geen Latijns) hebben gehad, echt Latijn en Grieks kennen? Nee hoor, met hun gymnasiumdiploma op zak zijn ze nog slechts beginners.
Over taal gesproken, je bedoelt wellicht “het enige”. Eniger dan enig (in de zin van “uniek” ) bestaat niet. Of bedoel je “het leukste”? Goed, ik vermaak me met jullie koddigheden maar er zijn leukere dingen.
En over hovaardig gesproken, er bestaat geen grotere hovaardigheid dan te geloven dat je het beter weet dan de wetenschap, inclusief de cultuurgeschiedenis, de bijbelwetenschap en de algemene linguistiek, die erop hamert dat taal veranderlijk is.
Elia Schreef:
——————————————————-
> Dat lijkt me nu juist wel verstandig i.p.v. de
> wetenschap slaafs volgen en denken; wat zij zeggen
> is het vast correct want ze zijn toch wel ZO
> wetenschappelijk!
> En dan de oren dicht houden voor wat anderen
> zeggen en maar wat brullen….
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Jij, Boaz en nog een paar medestanders geloven blindelings wat er in de bijbel staat zonder na te denken. En juist ‘jullie’ zijn degenen die niet openstaan voor wat anderen zeggen/denken.
Maar van mij mogen jullie. Vrijheid blijheid.
Jij bent niet onder de indruk van de wetenschap, dus van computers, fossiele brandstoffen, moderne medicijnen, landing op de maan, elektriciteit, stofzuiger, CD-speler en noem maar op. Ik snap alleen niet waarom jij een computer hebt en gebruik maakt van moderne voertuigen (waaronder de fiets). Gooi je vermaledijde computer het raam uit en bestijg een ezel (of jezelf).
Marjorie Schreef:
——————————————————-
> Elia Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Dat lijkt me nu juist wel verstandig i.p.v. de
> > wetenschap slaafs volgen en denken; wat zij
> zeggen
> > is het vast correct want ze zijn toch wel ZO
> > wetenschappelijk!
> > En dan de oren dicht houden voor wat anderen
> > zeggen en maar wat brullen….
>
> De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
> Jij, Boaz en nog een paar medestanders geloven
> blindelings wat er in de bijbel staat zonder na
> te denken. En juist ‘jullie’ zijn degenen die niet
> openstaan voor wat anderen zeggen/denken.
>
> Maar van mij mogen jullie. Vrijheid blijheid.
Fijn dat je ons vrij laat, mag ik je er wel op wijzen dat ook bij mensen zoals ‘wij’ over de schrift wordt nagedacht?
Eigenlijk gaat de topic daarover. Heb je het artikeltje al gelezen? En kon je begrijpen wat ermee bedoeld werd?
Dat jij denkt dat ‘wij’ blind geloven, vind ik behoorlijk arrogant gedacht, zeker op een prikbord als dit.
Ik zie alleen maar oordelen als: jullie doen dit, jullie zijn blind, jullie zijn dom…
zit ik niet op te wachten, als ik onzeker word over mezelf vraag ik wel aan mijn vrienden wat ze van me vinden.
Ga eens in op een theologisch vraagstuk in plaats van te vertellen wat ik wel en niet mag.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?