Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Een miljoen jaar meer of minder wat maakt het uit voor de evolutie religie.

• theo

Elia Schreef:

>

> > De Here God maakte klederen van vellen.

> > De dood en bloed hadden hun intrede gemaakt in

> de

> > wereld.

>

>

> Ha! Dit is voor mij een antwoord op meerdere

> vragen!

> Bedankt! Ik wist het al, er komt een zinvol

> antwoord van jou!

>

Dus de Here God heeft één of meerder dieren gedood ( zijn eigen schepslels !!) hun van hun vel ontdaan ,ee ntijdje staan leerlooien en er kleding van gemaakt.

theo

• Ellen-Josee

Ja want zoals je hebt kunnen lezen in wat Boaz schreef: was toen door de zondeval bloed en dood in de wereld gekomen.

Inplaats van met licht, werden ze daarmee bekleed.

Ik begrijp dat je de harde werkelijkheid moeilijk onder ogen kunt zien?

• Marjorie

Side=site.

Ben benieuwd.

• Ellen-Josee

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Ik heb nog een mooie side over het bloed, over de

> rol van bloed in verband met de verspreiding van

> het kwaad en zeker in verband met de verzoening en

> verlossing via de geboorte van de Here Jezus

> Christus en zijn kruisiging waar Hij zijn bloed

> gestort heeft.

Ik herinner mij dat ik jou dat (vraag over waarom zoveel bloed en moest de Messias zo lijden) al eens gevraagd had.

Dit antwoord over het bloed van Adam en Eva, is voor mij echt weer een puzzelstukje dat op zijn plaats valt.

Zowiezo over de hele offerseremonieën.

>

> Maar ik wil hetzelf nog even goed doorlezen

> voordat ik het plaats, dat word dus morgenavond:S

Graag, en neem vooral je tijd ;)

Gr Ellen

>

> Gr Boaz.

• Marjorie

>

>

> Boaz een paar vragen:

>

> De mensen bestonden uit stof - wat voor stof was

> dat?

>

> God formeerde Eva uit Adam, Hij nam één van zijn

> ribben weg en vulde die plaats weer met vlees (Gen

> 2: 21) - dus het stof was toch een soort lichaam

> met o.a. vlees en botten.

>

> Ellen

Dus Adam heeft/had een oneven aantal ribben na de creatie van Eva? Beetje slordig van God, want we (mensen) hebben nu eenmaal een even aantal ribben.

Toch lief van God dat hij Adam verdoofde alvorens Hij deze ingreep deed:

"Toen deed de HEERE God een diepen slaap op Adam vallen, en hij sliep; en Hij nam een van zijn ribben, en sloot derzelver plaats toe vlees. En de HEERE God bouwde de ribbe, die Hij van Adam genomen had, tot een vrouw, en Hij bracht haar tot Adam."

Dan gaat Adam over de schreef. Hij neemt een deel van zichzelf tot vrouw. Maar dat kon niet anders, want hij was de enige man op aarde en Eva de enige vrouw. Etcetera.

Genesis 2: 21-22

• perihelium

Heeft (be)kleden en (be)wonen Bijbels gezien ook niet op de een of andere manier met elkaar te maken? Wist jij trouwens dat het evangelie als geheime boodschap in het OT zit verwerkt?

• Frederik D

Mensen zonder bloed zijn als mensen zonder vlees en bloed.

Als er geen bloed was, hoe ging het transport dan in het menselijk lichaam?

Ben je niet bang, dat je verzeild raakt in complete new age onzin?

• Frederik D

Vrouwen …. Ribben uit mijn lijf …. Ik heb geen borstkas meer over.

• CU

Het “rib uit je lijf” gaf Eva wel iets om over na te denken. Zo kon Eva de ribben van Adam natellen of er niet stiekum tijdens de jacht nog ergens een tweede Eva gemaakt was.

Maar nu ik toch aan het dollen ben, even het volgende:

Een pastoor had een spreekbeurt gegeven en was op weg naar huis. Daar zag hij een non staan liften en nam haar mee. Na enige tijd raakte hij wat verhit en legde zijn hand op haar bovenbeen, waarop de non zei “Denk aan Psalm 47:11 broeder.”

Geschrokken hiervan haalde hij haastig zijn hand weg, Maar even later toch weer zijn hand op haar bovenbeen en zei de non weer “ Denk aan Psalm 47:11 broeder”.

Hij gaf het op en zette haar bij het klooster af. Maar thuisgekomen sloeg ie haastig de bijbel op en las in Ps 47,11

Waarom houdt uw hand zich in bedwang? Hef uw machtige hand en sla toe,

Hierop kreeg de pastoor een rolberoerte en had gewild dat ie meer bijbelkennis had.

(typfoutje hersteld)

• Frederik D

Blijkbaar ging de pastoor te weinig naar het nonnenklooster. Daar in het nonnenklooster was wel volop bijbelkennis aanwezig. De dames aldaar hadden de stof onder de knie.