Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Een miljoen jaar meer of minder wat maakt het uit voor de evolutie religie.

• CU

Het wordt steeds leuker. want ik begrijp zo lezende niet waarom de zogeheten christenheid tegen de verhalen van Harry Potter gekant is.

• CU

Elia Schreef:

>

>

> >

> > De Here God maakte klederen van vellen.

> > De dood en bloed hadden hun intrede gemaakt in

> de

> > wereld.

>

>

> Ha! Dit is voor mij een antwoord op meerdere

> vragen!

> Bedankt! Ik wist het al, er komt een zinvol

> antwoord van jou!

>

Dit was dan tevens de start van het industriële tijdperk. Denk aan de fabriek waar God het naaigaren vandaan haalde, de fabriek waar naainaalden werden gemaakt, de fabriek waar scharen werden vervaardigd, de lederfabricage en slachthuizen, de potloodfabriek om de patronen te tekenen, de meetlintenfabriek om de maat te nemen, en niet te vergeten de energievoorzieningen voor deze fabrieken.

Inderdaad, een zeer zinvol bijbels verantwoord antwoord van BOAZ.

>

>

> Het is helemaal begrepen, duidelijk antwoord :)

>

En dan komt er ook direkt de erfzonde om de hoek kijken. Iets waar een christen tot zijn dood last van blijft hebben. Maar de erfheiliging, dat is natuurlijk uitgesloten en onbestaanbaar. Hoewel, hoewel? Wie is er ook al weer geheiligd door het geloof van zijn partner? Ook als is die ongelovige een etterbak en zondaar eerste klas?

En zo is de hand van de gelovige snel gevuld.

CU.

>

> Gr Ellen

>

>

>

> >

> > Gr Boaz.

• samuel

1 Korintiërs 15

Is er een natuurlijk lichaam, dan bestaat er ook een geestelijk lichaam. 45 Aldus staat er ook geschreven: de eerste mens, Adam, werd een levende ziel; de laatste Adam een levendmakende geest. 46 Doch het geestelijke komt niet eerst, maar het natuurlijke, en daarna het geestelijke. 47 De eerste mens is uit de aarde, stoffelijk, de tweede mens is uit de hemel. 48 Gelijk de stoffelijke is, zijn ook de stoffelijken, en zoals de hemelse is, zijn ook de hemelsen. 49 En gelijk wij het beeld van de stoffelijke gedragen hebben, zo zullen wij het beeld van de hemelse dragen.

Ik ben het niet met je eens Boaz dat dat Adam en Eva een hemels lichaam hadden, maar geschapen waren uit de zelfde stof als jij en ik, zoals deze tekst ook aangeeft.

Dat wij in de toekomst een hemels geestelijk lichaam zullen krijgen, iets wat de mens nooit eerder bezeten heeft.

Daarbij gaat je redenering over een lichaam zonder organen ook niet op, daar God tegen Adam en Eva zegt in Genesis 1:29 En God zeide: Zie, Ik geef u al het zaaddragend gewas op de gehele aarde en al het geboomte, waaraan zaaddragende vruchten zijn; het zal u tot spijze dienen. 30 Maar aan al het gedierte der aarde en al het gevogelte des hemels en al wat op de aarde kruipt, waarin leven is, (geef Ik) al het groene kruid tot spijze; en het was alzo.

Ook de dieren hadden voedsel nodig.

En wederom als Eva satan antwoord in Genesis 3:1 De slang nu was het listigste van alle dieren des velds, die de HERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof? 2 Toen zeide de vrouw tot de slang: Van de vrucht van het geboomte in de hof mogen wij eten, 3 maar van de vrucht van de boom, die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: Gij zult daarvan niet eten noch die aanraken; anders zult gij sterven.

Dit was dus nog voor de zondeval, en gelijk een antwoord voor CU, dat Adam en Eva wisten dat ze niet van deze boom de vruchten mochten eten, dus er was wel een besef van wat wel mocht en wat niet mocht.

Boaz broeder begeef je niet in leren die niet 100% Bijbels zijn, het pad is nauw en de afgrond diep.

grt samuel

• Ellen-Josee

Steven Schreef:

——————————————————-

> Heeft (be)kleden en (be)wonen Bijbels gezien ook

> niet op de een of andere manier met elkaar te

> maken?

Uiteraard!

> Wist jij trouwens dat het evangelie als

> geheime boodschap in het OT zit verwerkt?

Voor wie is dat dan geheim?

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Mensen zonder bloed zijn als mensen zonder vlees

> en bloed.

Er staat dat er vlees was.

>

> Als er geen bloed was, hoe ging het transport dan

> in het menselijk lichaam?

Was niet nodig, Boaz beschrijft dat. Moet je natuurlijk wel kunnen begrijpen, dat is waar.

>

> Ben je niet bang, dat je verzeild raakt in

> complete new age onzin?

Nee absoluut niet, ik weet heel goed waarmee ik bezig ben.

• Ellen-Josee

Je bent me er eentje CU!

Het lijkt wel of je denkt in stripvorm, ik zie ‘Sjakie in de chocoladefabriek’ zo voor me.

• perihelium

Elia Schreef:

——————————————————-

> Steven Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Heeft (be)kleden en (be)wonen Bijbels gezien

> ook

> > niet op de een of andere manier met elkaar te

> > maken?

>

>

> Uiteraard!

>

>

> > Wist jij trouwens dat het evangelie als

> > geheime boodschap in het OT zit verwerkt?

>

>

> Voor wie is dat dan geheim?

Voor de mensen die de betekenis van die namen (nog) niet kennen natuurlijk. Maar verpakt mag je ook zeggen..

• BOAZ

Ellen,

Ik heb de site opnieuw gelezen en zoals normaal bij een tekst of een stelling zijn er ook kritische opmerkingen.

Dat moet ik nog eens goed doorlezen en bestuderen.

Dus die link plaats ik voorlopig niet.

Boaz.

• Frederik D

Bloed is geen appendix, geen bijkomstigheid, maar is een essentiale, een noodzakelijk kenmerk van de zoogdieren waartoe ook de mens behoort. Wist je trouwens dat de chimp meer verwant is aan de mens dan aan de andere mensapen?

Dus jouw Adam en Eva hadden ook geen hart? Geen bloed, geen hart, zou ik zo zeggen. Hoe moesten ze dan geloven? Geloven doe je toch met je hart? Of was een harteloos geloof voldoende? En van wie ook weer verhardde God het hart?

Wie ontdekte de bloedsomloop? Een bijbelschrijver of iemand anders, zeg een Brit anno 1650?

En ik betwijfel of de vroege Joden wel wisten dat men met het hoofd dacht en voelde. Volgens Aristoteles waren de hersenen geen denkorgaan maar een afkoelingsorgaan.

(Vraag aan de taalgeleerden alhier: staan in dit bericht alle komma's waar ze moeten staan?)

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Bloed is geen appendix, geen bijkomstigheid, maar

> is een essentiale, een noodzakelijk kenmerk van de

> zoogdieren waartoe ook de mens behoort. Wist je

> trouwens dat de chimp meer verwant is aan de mens

> dan aan de andere mensapen?

Misschien bij sommige mensen wel, hahaha! LOL!

>

> Dus jouw Adam en Eva hadden ook geen hart? Geen

> bloed, geen hart, zou ik zo zeggen. Hoe moesten ze

> dan geloven? Geloven doe je toch met je hart? Of

> was een harteloos geloof voldoende? En van wie ook

> weer verhardde God het hart?

>

> Wie ontdekte de bloedsomloop? Een bijbelschrijver

> of iemand anders, zeg een Brit anno 1650?

>

> En ik betwijfel of de vroege Joden wel wisten dat

> men met het hoofd dacht en voelde. Volgens

> Aristoteles waren de hersenen geen denkorgaan maar

> een afkoelingsorgaan.

Pas in de latere cultuur is een enorme nadruk komen te liggen op het denken.

De hersenen, het denken, is in elk geval chemisch te beinvloeden.

Denken is dus een lichamelijk verschijnsel.

Ook kleine kinderen weten pas vanaf een bepaalde leeftijd dat zij een afzonderlijk organisme zijn.

>

> (Vraag aan de taalgeleerden alhier: staan in dit

> bericht alle komma's waar ze moeten staan?)