Ja SK helaas bestaan er ook charlatans, de Bijbel waarschuwt voor dit soort mensen.
Matteus 7
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.
2 Pertrus 2
1 Toch zijn er ook valse profeten onder het volk geweest, zoals ook onder u valse leraars zullen komen, die verderfelijke ketterijen zullen doen binnensluipen, zelfs de Heerser, die hen gekocht heeft, verloochenende en een schielijk verderf over zichzelf brengend. 2 En velen zullen hun losbandigheden navolgen, zodat door hun schuld de weg der waarheid gelasterd zal worden; 3 en zij zullen uit hebzucht met verzonnen redeneringen u als koopwaar behandelen; maar het oordeel houdt zich reeds lang met hen bezig en hun verderf sluimert niet.
Ik kan goed begrijpen dat mensen bij het zien en horen van dit soort beelden een oordeel vormen, maar het staat ook al in de Bijbel dat door dit soort bezigheden het evangelie (de weg der waarheid) schade wordt berokkend.
Overigens alle oplichters (verleiders) religieus of sektarisch, zijn een ellende voor de mens, en hun vader is herkenbaar in hun daden.
Ik ben geen pinksterman, maar ik weet dat omdat een man de boel bedondert, dat het nog niet betekent dat de rest dat ook doet.
Over een kant scheren noemen ze dat geloof ik.
Maar het is inderdaad zeer triest.